A budapestiek régi vágya, hogy Budapest és a Duna, a város és a folyó újra közel kerüljenek egymáshoz. Arról, hogy milyen érdekességeket lehet felfedezni a rakparton sétálva, példul itt és itt írtunk.
A Duna hiába a legmeghatározóbb eleme Budapestnek, néhány szakasztól eltekintve nagyon nehéz megközelíteni a partot.
Nem volt ez mindig így, hiszen a Duna-partok a folyó szabályozását követően is elérhetőek maradtak, a rakodópartokon zajló kereskedelem és hajózás mellett a rakparti sétányok népszerű kikapcsolódási helyszínek is voltak. A XX. század második felében azonban a rakpartok gyakorlatilag városi autópályákká alakultak, amelyek feladatává a belvároson áthaladó forgalom gyors elvezetése lett a sűrűn lakott területektől vett viszonylagos távolságban.
A 2015-ben indult RAK-PARK projekt célja, hogy a budapesti Duna-partok a kor elvárásainak megfelelő, igényes közterületként újuljanak meg, ez azonban egy nagyobb költségigényű, hosszabb távon megvalósítható, komplex beavatkozást jelent. Éppen ezért fontos, hogy a városvezetés ideiglenes megoldásokkal megtalálja a módját a rakpartok azonnali gyalogos elérhetőségének
A Fővárosi Önkormányzat szeptember végéig minden hétvégén megnyitja a pesti alsó rakpartot a gyalogosok és kerékpárosok előtt. A pesti alsó rakpart Közraktár utca és Margit híd közötti szakaszának autómentesítésével egy 3,5 kilométeres sétány jön létre Budapest egyik legszebb helyszínén.
A rakpart már az első megnyitott hétvégén nagyon népszerűnek bizonyult a budapestiek körében, a hosszan tartó kijárási korlátozások enyhítésével a budapestiek biztonságosan, a zsúfoltság elkerülésével sétálhattak, kerékpározhattak a rakparton.
Az ideiglenes használat rengeteg tapasztalattal szolgálhat, és sok olyan civil ötletet hozhat napvilágra, amik korábban nem is merültek fel a városlakókban.
A kérdőív kitöltési határideje lejárt, a válaszok feldolgozása folyamatban!