Idén is átadják az Év Hídja Díjat, melyre ebben az évben 10 ívhidat jelöltek a díj alapítói. Az egyik jelölt a Balaton út forgalmát a vasút felett átvezető híd.
Kovács Tamás
Szavazni május elejéig lehet egy online kérdőívben, a díjat a Közlekedési Kultúra Napján adják át. A szavazás során 1-től 5-ig kell értékelni a hidakat, így egyszerre több híd pontjainak számát is növelhetjük.
Na de miért érdemes a Balaton úti hidat támogatni a lokálpatriótaságon túl?
Budapest annyira el van kényeztetve szebbnél szebb hatalmas hidakkal, hogy az apróbb felüljárókat, patakhidakat szinte észre se vesszük. Pedig ezek is megérdemelnék a figyelmet: ugyanúgy hozzátartoznak a városhoz, és ugyanúgy van bennük ötlet és tudás, csak éppen a több száz méter széles Duna helyett vasutat, patakot, autóutat kell áthidalni.
Röviden: több elismerést a kis hidaknak!
A Balaton úti hidat a Fővárosi Önkormányzat építette, hogy leváltsa vele a korábbi, rossz állapotú és szűkös felüljárót. 2007-ben készült el, tervezője pedig a már több mint 100 hidat maga mögött tudó, és az idei hídversenyben is több híddal induló Speciálterv. Hossza 38 méter, tehát kényelmesen elférne mondjuk a Margit híd pillérei között, és kereken 10 darabot kéne egymás mellé tenni, hogy olyan hosszú legyen, mint a Lánchíd (az oroszlánokat is beleértve!).
A híd szerkezeti rendszere hivatalosan „vasbetonlemezzel együttdolgozó ortotróp acél pályalemezes alsópályás acél ívhíd”, ami nagyon leegyszerűsítve annyit tesz, hogy
- acélból van, de az aszfalt alatt vasbeton is van,
- a kék ívekre van „felakasztva” a híd, ha az nincs, már esünk is rá a vágányokra a híddal együtt,
- alulról nézve nagyjából olyan, mint a Margit híd járdája a rakpartról nézve.