A terhelési próbák után pénteken hajnalban átgördült az első személyszállító vonat az Összekötő vasúti híd új vágányán.
Kovács Tamás
A Kőbánya-Kispestről Székesfehérvárra tartó G43-as gyorsított személyvonat utasait nem rázta meg különösebben az esemény, pedig az út több szempontból is jelentős volt: bő hét és fél évvel ezelőtt a G43-as az elővárosi viszonylatok közül elsők között kapott könnyen megjegyezhető számot és betűt, illetve ez volt az első, amit a Déli pályaudvarról (pontosabban helyette) áthoztak a Kőbánya-Kispestre, növelve ezzel a városon belüli átszállási lehetőségek számát. Ezért is szimbolikus, hogy pont ez a járat kelt át elsőként a hídon.
Az Összekötő vasúti híd az ország legfontosabb vasúti kapcsolata a Dunán. Az eddig kétvágányú (és két egymástól független szerkezetből álló) hidat három vágányosra bővítik 2022-ig. Ennek a folyamatnak fontos mérföldköve, hogy használatba vették a már eddig is létező pillérekre, a korábbi vágányok és a Rákóczi híd közé épített új vasúti hidat. A híd bővítése után a Déli Körvasútnak nevezett vasútvonalon új vasútállomásokat és további új vágányokat építenek.
Annyit érdemes megemlíteni a híd nevével kapcsolatban, hogy az nem egy összekötő [vasúti] híd, hiszen az összekötő híd szókapcsolatnak sok teteje nincs: ennyi erővel lehetne Margit összekötő híd is Budapesten. A név eredete, hogy ez a folyó két partján, egy ideig egymástól függetlenül fejlődő vasútvonalakat egybefűzű összekötő vasút hídja. Éppen ezért a Budapest-Esztergom vasútvonal hídját se Északi összekötő vasúti hídnak hívják valójában, hanem Újpesti vasúti hídnak.




