Fényben fürdő meseország a strandon –  a Palatinuson nyílt Lumina Parkban jártunk

Szörfözés fényhullámok között, Nemo kapitány víz alatti világa és űrutazás, hatalmas fénypandák és oroszlánok, a hullámmedencébe költözött cápa és meseország labirintussal, várkastéllyal és hintóval… Közel két kilométeren át tekereg a Palatinus fürdő kertjében ezen a télen a fénypark.

Bartha Dorka írása.

Az átépítése óta télen is nyitva tartó Palatinus a város egyik legjobban őrzött titka. A télen is működő, fedetlen 40 méteres úszómedencéjéből és szomszédos forró termálvizéből gyakran nézegettük a körülöttünk elterülő, télre lezárt strand hatalmas területét. Ide költözött be a mostani téli időszakra a Lengyelországban már népszerű, több nagyvárosban is megfordult Lumina Park.

Egy hatalmas, világ körüli utazásra hív a fénypark, a közel 2 kilométeres sétányon megfordulunk Ausztrálián és a Távol Keleten át Afrikáig a világ mind a négy sarkában. A helyspecifikus alkotások mellett sok-sok interaktív elem is van, (fény)vonatokba, hintókba mászhatunk be, és az Insta és TikTok kompatibilis fényalagutakról, kastélyokról se feledkezzünk el.

Indulásként a csodás bauhaus strandépület mint egy hatalmas óceánjáró hajó ring az estében – ez a kiállítás egyik legötletesebb része. A nyári verőfényben is elegáns üveg lépcsőházak, a folyosók a fa spalettás ajtókkal, a víz tükröződését idéző fényfestéssel és távoli kürtök hangjával tényleg olyan hangulatot árasztanak, mintha csak a 30-as évek egy valódi óceánjáróján lennénk.

Innen indulunk Ausztrálián és a Távol-Keleten át Amerikába és Afrikába, hogy a végén meseországban kössünk ki (az űrbe tett kitérő után). Van itt fénylő léggömb és kisvonat, amire fel is lehet mászni, hatalmas pandák, menő neonfal, mélytengeri élővilág és szafari is.

A színes csúszdákból átlényegült űrhajós kilövőállomás a park másik nagyon ötletes megoldása, van visszaszámlálás, füst és mindenféle fényjáték is, a gyerekeknek ez volt az egyik kedvence.

A zene és fényinstallációk között több helyen művészeti alkotások is felbukkannak, a Repülő léggömbök és a Sárkány Jarosław Koziara, az Afrikai maszkok Martha Mulawa míg az Indián maszkok Olena Glinka munkái.

A 19 helyszínen közel 2 millió (energiatakarékos) LED ontja a fényt, az egész park számára a Palatinus Fürdő napelemei biztosítják a működéshez szükséges energiát, a napi energiaszükséglete annyi, mint két pizzasütő kemencének.

Gondolva azokra a gyerekekre is, akik a mostani nehéz időkben talán nem jutnának el ide, a fürdő a fővárossal együttműködve több mint 500 rászoruló család számára biztosít ingyenes belépést.

A parkban forró italokkal és street food kínálattal várják a látogatókat, a nyitvatartás sötétedéstől este 21-ig tart, de a belépés 20 óráig lehetséges, egészen február 28-ig.