Egy ideje társadalmi vita, megbeszélés, kommentháború van a budapesti rakpartok jelenével és jövőjével kapcsolatban, de mától újra egy lépéssel közelebb vagyunk a – remélhetőleg – mindenkit boldoggá tevő kompromisszumos megoldáshoz.
Képek: Főváros/Képszerkesztőség
Ma délután, 14.00 órakor aláírásra került egy dokumentum, amivel az oldal legalján listázott szervezetek jelezték, hogy egyetértésre jutottak abban, amiben korábban nem sikerült. Most a budapesti autós!, biciklis!, gyalogos! embereket képviselve próbaüzemben megnézik, hogy mi szolgálja legjobban a város céljait abban a törekvésben, hogy a jelen kihívásaira (pl: klímaváltozás) érdemben reagáljanak a pesti alsó rakparttal kapcsolatban.
A lényeg
Íme, itt egy tervezet, ami vizuálisan is befogadható és egyszerűen értelmezhető. A térkép elemeiből kiderül, hogy mi várható a pesti rakpart viszonylag hosszú szakaszán, az is látszik, hogy valóban minden szervezet (és főleg, az általuk képviselt városlakók) érdekeit figyelembe véve születtek döntések. Újra hangsúlyozzuk, semmi sem végleges, ez egy tesztelési folyamat lesz.
Miközben a térképvázlatot nézegetjük, tanuljunk meg egy új igét a lezárásokra: MEGNYITÁS!
Ez egy szándéknyilatkozat is egyben, az egyeztetések nem érnek véget. Megnézik, hogy ezek a döntések hogyan befolyásolják az autós, biciklist és gyalogos közlekedést, a további tárgyalások annak a függvényében tematizálódnak, hogy a kapott forgalmi adatok mit mutatnak majd.
Aláírók:
Karácsony Gergely, főpolgármester
NIT
BKIK
Taxisszövetség
Magyar Település- és Területfejlesztők Szövetsége – Szilvássy István
Magyar Autóklub
Személyhajósok Szövetsége
Valyo Város és Folyó Egyesület
Levegő Munkacsoport
Magyar Kerékpárosklub
Magyar Közlekedési Klub
KÉK Kortárs Építészeti Központ
Járókelő
Kis Távolságok Városa Alapítvány
C8
Közösségfejlesztők Egyesülete KOFE
Város és Mobilitás intézet