Nem is gondolnánk, hogy az 50 év, a több mint 5000 ember munkája, az 1950-es években kezdődött tervezés számai mögött milyen, – sokszor eltitkolt – történetek állnak. Balesetek, épületsüllyedések, el nem fogadott tervek és újabbak – a múlt valódi feltárásával érdekes történelmi, építészeti, művészettörténeti és társadalmi sztorijait meséli el a Magyar Műszaki és Közlekedési Múzeum virtuális kiállítása.
Az online tárlat különlegessége, hogy a múzeum gyűjteményébe tartozó fényképek és tervrajzok jelentős részét most először láthatja a szélesebb közönség. Az építészeti rajzok, például a Blaha Lujza tér közepére tervezett szocreál utascsarnokot ábrázoló grafika igazi szenzációnak számítanak.
![A Blaha Lujza téri állomáscsarnok tervei az 1950-es évek elejéről. Itt még a Nemzeti Színház megtartásával számoltak
Forrás: MMKM KGY 12691](https://enbudapestem.hu/wp-content/uploads/2020/04/b86c8411f6b11ee30fa7d7a52937b13295f68045.jpg)
Forrás: MMKM KGY 12691
Kedvcsinálónak néhány cím a kiállítás tartalmából: Épül a metro, Leáll az építkezés, Alagutak, Fúrópajzs, Balesetek a metróépítés során, Állomástervek, Metrókocsik.
![](https://enbudapestem.hu/wp-content/uploads/2020/04/57af9d8dbf7f2635e432a1957165468d77a04d20-1.jpg)
Az első budapesti metróállomások tervei a szovjet metró művészi hatását tükrözték. A képen a moszkvai metró egyik állomása látható
Fotó: MMKM TFGY 14756
Utazzunk onilne a piros metróval és kutassunk a múlt sokszor homályos alagútjában itt: 50 éves a „piros metró”