Mi változzon a Budafoki úton?

Mi változzon a Budafoki úton?

Olyan Budafoki útra van szükség, ahol működnek az üzletek, a közlekedés kiszámítható és biztonságos, az út egésze pedig méltó párja a Bartók Béla útnak. A mostani teszt, melyet hosszas tervezés és a tervjavaslatok véleményezése előzött meg, az átalakuláshoz vezető út egyik fontos lépése.

A Budafoki út belső szakaszán (a Szent Gellért tér és a Karinthy Frigyes út között) a tesztidőszakban új forgalmi rendet próbálnak ki: a buszközlekedés kivételével megszűnik az átmenőforgalom a városközpont felé. 

A szélesebb járdát azonnal birtokba vették a gyalogosok. (Fotó: Kovács Tamás)

A teljes útszakaszon 30 km/h-s sebességkorlátozást vezetnek be. A két intézkedés együttesen jelentősen csökkenti a balesetveszélyt, a zajterhelést és a levegőszennyezést.

Budafoki_v3

Előzmények

Már 2017-ben készült egy tanulmány a 11. kerület közlekedésbiztonsági és kerékpárosbarát fejlesztéseiről.

A Budafoki útra vonatkozóan 2018-ban kezdődött meg a tervek készítése, és ekkor készült el a budafokiut.hu, ami a tájékoztatáson túl interaktív lehetőséget is kínált a lakosoknak, hogy részt vegyenek a tervezésben.

Év végén négy kitelepülés és egy online és offline is elérhető kérdőív biztosította, hogy minél többen fogalmazhassák meg javaslataikat a terület forgalmi változásaival kapcsolatban.

A szakmai szempontokat, a forgalmi adatokat és a lakosok javaslatait is figyelembe véve végül három tervváltozatot készítettek a tervezők. Ezekről 2020 tavaszán szavazás indult, amelyen végül 1286 fő vett részt.

A 2020. júliusában kezdődő tesztidőszak során a gyakorlatban is kiderül, hogy a forgalmi rend változása beváltja-e a hozzá fűzött reményeket.

A parkolás a járdáról az úttestre került egy szakaszon, ami lehetőséget adott arra is, hogy az első teraszok kikerüljenek az utcára. (Fotó: Kovács Tamás)

Ha a szakértői mérések és a lakossági visszajelzések megfelelőek, a most ideiglenesen bevezetett forgalmi rend a későbbiekben véglegessé válhat, vagy akár további elemekkel bővülhet.

A dugók hossza és mérete csökkent az úton, aminek köszönhetően a zaj- és légszennyezés is alacsonyabb lett. (Fotó: Kovács Tamás)