A Budapest Te+Én podcast új adásában a „Védjük meg Budapestet” kampány gondolatiságával, céljaival foglalkozik. Veress Dóra és Gellért Gábor vendége ezúttal Tüttő Kata, Budapest főpolgármester-helyettese.
„A budapesti polgárok befizetnek rengeteg adót, az állam és alrendszerei – az önkormányzatok – pedig végzik a dolgukat. Nem kell azzal foglalkoznunk, hogy ki fizeti ki a közvilágítást, takarítja a város útjait, tankolja a buszokba a benzint. Azzal, hogy befizetjük az adónkat, elvárhatjuk, hogy ezt a közfeladatot, akinek ez a dolga, elvégezze.
Ma ott tart a Fővárosi Önkormányzat, hogy nem az a kérdés, tudunk-e új hidat építeni, merthogy nem tudunk, hanem az, hogy meg tudjuk-e tankolni a hókotróinkat, hogy mehessen nyugodtan a tömegközlekedés.” – mondta a főpolgármester-helyettes.
„Sosem voltak még ilyen rossz helyzetben az önkormányzatok. Budapest történelmében is régen fordult elő hasonló állapot. Az egyetlen bevételünket, az iparűzési adót először a járvány csonkolta meg, hiszen a vállalkozások egy része rossz helyzetbe került, majd a kormány a maradékot is lefelezte. A mi bevételeinkből enged el a magyar állam. Ezek jelentősen lecsökkentek, a közfeladataink pedig nem.”
Podcast:
„Lassan úgy érezzük magunkat, mintha a mezőgazdaságban dolgoznánk. Megnézzük a Közlönyben, hogy aznap mit vont el a kormány, aztán megnézzük az időjárás előrejelzést, hogy megússzuk-e a havazást aznap, vagy sem. Persze kevésbé zavarnának az elvonások, ha egyetértenénk a tőlünk elvont pénzek felhasználásával. A stadionjainkban már a gyep is fűthető, de azt nem tudjuk, hogy az idősotthonokban miből fogunk befűteni.”
„Az a probléma – amely megoldhatatlannak tűnik –, hogy a kormány nem hisz az önkormányzatiságban.”
„Sokkal kevesebb tartalékunk van, mint amennyi egy város működtetéséhez szükséges. Már Tarlós István is jelezte a kormánynak, hogy 100 milliárd forint hiányzik ahhoz, hogy Budapest a saját úthálózatát rendbe tegye és fenntartsa. A Fővárosi Önkormányzatnak azért van tartaléka, mert rengeteg adóssága keletkezett kátyús utakban, rozsdás vízcsövekben a föld alatt, korrodálódott hidakban. A fővárosnak van 300 kisebb-nagyobb hídja, amelyből 100 van felújítás előtti állapotban.”
Kérdések, amelyekre a podcastban válaszokat kapunk:
- Mikor került elő először az iparűzési adó csökkentésének javaslata?
- Miért nem beszélünk arról, hogy mi történt a norvég alappal?
- Miért nem fogadja el a budapestiek döntését a magyar kormány?
- Mi történik a Városliget ügyében?
- Mi történik az olimpiai épületek ügyével?
- Hogyan oldható meg kevesebb köztéri kukával a megfelelő minőségű közterületi hulladékgyűjtés?
- Miben segíthetnek a budapesti polgárok, hogyan támogathatják Budapestet?
- Mennyibe kerül a „Védjük meg Budapestet” kampány?
Weboldal: https://vedjukmegbudapestet.hu/
Fotó: Járdány Bence