A kerékpárversenyzők is elégedettek az új Bubival

Budapest arra törekszik, hogy minél többen kerékpározzanak és gyalogoljanak. Ez persze nemcsak azért fontos, hogy sportosabbak legyünk, azért is, hogy a gyerekeink, unokáink ne tüdőgondozókban töltsék a felnőtt életük jelentős részét. A terv – tiszta levegő és fenntarthatóság.

Két témával foglalkozik a Budapest Te+Én podcast ezen a héten. Először Sebők Máté a BKK főmunkatársa mutatja be az új Bubit, aztán Eisenkrammer Károly, a Tour de Hongrie főszervezője mesél az idei magyar kerékpáros körverseny izgalmairól. Sebők Máté szerint az új Bubi népszerű lesz, hiszen az új működtetési forma olcsó, színvonalas és logikus.

P O D C A S T – hallgasd meg!

A kerékpárversenyzők is elégedettek az új Bubival
Sebők Máté – BKK

„Ha azt kérdezitek, hogy könnyebb lesz-e az új bubi, akkor arra az a válaszom, hogy persze, 3 kilóval. De nem ezért lehet majd könnyebben közlekedni vele. A tömör gumik miatt annyira nehéz volt a régi kerékpár meghajtása, hogy a Margit hídon, szembeszélben sokan azt érezték, mintha a Citadellára akarnának felhajtani. Az új Bubikon fújt gumik lesznek. Persze ettől nyilván előfordulnak majd defektek. Talán kicsit többet kell szerelniük a munkatársainknak. Ennyit azonban megér a budapestiek kényelmesebb közlekedése.”

Máté mielőbb a konkrétumokra tért volna – könnyebb, olcsóbb fizetés, jó applikáció – arról is beszélt, kinek szánják a Bubit…

„A Bubi akkor hatékony és kimondottan olcsó, ha rövidebb távokon, a közösségi közlekedés kiegészítésére használjátok. A cél tehát: gyorsan, minél kevesebb várakozással, minél környezetbarátabban eljutni valahová. A Bubi egy harminc percen belül elérhető célponthoz egy tökéletes közlekedési eszköz.”

Aztán persze mindenről szó esett. Árakról, dokkolókről, bővítésről, könnyítésekről. A megújuló közbringarendszer árstruktúráját úgy dolgozták ki, hogy kedvező legyen a rendszeresen és a ritkábban kerekezők számára egyaránt. Bár a végső tesztek még zajlanak, azt már most tudni lehet, hogyan néz ki a MOL Bubi új tarifarendszere. A rendszeres használóknak egyértelműen bérletet érdemes vásárolniuk, amely 50%-kal lett olcsóbb, mint korábban volt.

  • egy havi bérlet 500 Ft-ba,
  • egy éves bérlet 5000 Ft-ba kerül.
  • Az eddigiekhez hasonlóan érvényes bérlettel a bringák használatának első 30 perce korlátlan alkalommal díjmentes. Ha viszont valaki több mint fél óráig használja folyamatosan a biciklit, a 30-ik perc után 20 Ft-ot kell fizetnie percenként.

Az elmúlt évek felmérései szerint kevesen vannak azok, akik több mint fél órán át bicikliznek a MOL Bubival. Az utazások túlnyomó része 7 és 11 perc közötti hosszúságú, azaz a bérletes kerekezők többségének nem kell majd ráfizetnie az ingyenes időszakra. Éves bérlet választása esetén pedig havonta alig több mint 400 Ft-ot kell fizetniük.

Próbáld ki olcsón, majd válts bérletre! Azoknak sem kell mélyen a zsebükbe nyúlniuk, akik egyszerűen csak ki szeretnék próbálni a közbringarendszert, vagy épp turistaként közlekednek a fővárosban. Az alkalmi felhasználóknak

  • egy egyszeri 100 Ft bankkártya-regisztrációs díjat kell fizetniük a legelső használatkor, amely az első utazásnál felhasználható. A bankkártya-regisztrációs díjat a következő használatkor már nem kell kifizetni.
  • Bérlés után minden megkezdett percért 20 Ft használati díjat számol a rendszer.
  • Aki 25 percnél több ideig szeretne tekerni az almazöld kerékpárokon, annak érdemes inkább 500 Ft-ért havi bérletet vásárolnia.

Eisenkrammer Károly olimpián is járt senior kerékpárversenyzőnk, a Tour de Hongrie főszervezője pedig le is tesztelhette az új Bubit, és nem rejtette véka alá véleményét…

A kerékpárversenyzők is elégedettek az új Bubival
2020. 09. 02. TDH 5. szakasz, Miskolc – Kékestető – Fotó: Vanik Zoltán

A Tour de Hongrie befutója Budapesten lesz. Kijelöltünk itt egy 8 kilométeres körpályát, ahol a versenyzők izgalmas véghajrában mutathatják be tudásukat. Ezen az útvonalon tesztelték le versenyzőink az új Bubit, végighasítottak vele Budapest útjain. Vittünk egyébként magunkkal néhány régi Bubit is, az összehasonlítás végett. A versenyzőknek van olyan pedáljuk, amellyel meg lehet mérni, milyen erőt kell kifejteni, hogy a bringát tekerjék. Két kerékpáros pályasprinterünk feltette a mérőket, és először mentünk velük Budapest útjain, majd a Puskás Ferenc stadionnál egy kis sprintversenyt is rendeztünk a Bubikkal. Nos, az új Bubikkal elég jót tudtak menni a versenyzők, de a régivel sajnos nem tudtuk összehasonlítani a tudásukat, mert az a huszadik méternél megadta magát.

A kerékpárversenyzők is elégedettek az új Bubival
2020. 08. 31. TDH 3. szakasz Karcag – Nyíregyháza – Fotó: Vanik Zoltán

Azt is megkérdeztük, biztos-e már, hogy megrendezhető a verseny?

„Május 17-én lesz egészen biztos. Az ugyanis a verseny utolsó napja. Manapság már csak az a biztos, ami múlt idő. Egy biztos: a verseny szervezői, a városok, a döntéshozók, az engedélyezők, a rendőrség, a média – mindent megtesznek a megrendezésért. Minden engedélyünk megvan, mindenki várja a versenyzőket. 150 országban fogják nézni az izgalmas versenyt, ennyien fogják látni a magyar tájakat.”

További kérdések, amelyekre a beszélgetésből választ kapunk:

  • Mennyibe is kerül a Bubi?
  • Milyen lesz az új applikáció?
  • Hogyan lehet tovább fejleszteni a rendszert?
  • Kiknek lesz a kedvenc közlekedési eszköze a Bubi?
  • Bevezetik a Bubinál a free floating rendszert?
  • Merre jár majd az országban a Tour de Hongrie?
  • Hogyan segíthetnek a budapestiek a rendezésben?Mennyire lesz nívós az idei verseny?
  • Mi volt a kerékpáros sztárok véleménye a Bubiról?