Fiatal tervezők számára írt ki pályázatot a Bartók Boulevard Egyesület és a Bevásárlóutca Menedzsment (BUM) közösen, hogy új mobil utcabútorok varázsolják még élhetőbbé Budapest kulturálisan pezsgő utcáját, a Bartók Béla Boulevard-t.
„Fontosnak tartjuk a fiatalok bevonását, hogy ők is vegyenek részt környezetük alakításában, és ne féljenek elmondani véleményüket, javaslataikat. Ezen pályázat keretén belül szeretnénk a Bartók Béla Boulevard közösségépítő erejét tovább növelni és a környezetet minél komfortosabbá tenni” – mondta el Király Gabriella, a BUM bevásárlóutca menedzsere.
A pályázat célja olyan utcabútorok, padok létrehozása, amelyek hozzáadnak a tér kulturális, közösségi értékéhez, illeszkednek a városképhez és a helyi előírásokhoz, ugyanakkor környezetbarát, fenntartható és mobil. Pályázaton indulhat minden 18. életévét betöltött magánszemély, aki felsőoktatási intézmény aktív tanulója és képes nem csak a designt megálmodni, hanem az adott pad gyártását is részletesen le tudja írni és hozzá költségvetést készíteni.
A zsűri által kiválasztott nyertes pályázó 100 ezer forintos pénzügyi támogatásban részesül. Pályázni 2021. szeptember 15-től október 20-ig lehet a pályázati adatlap kitöltésével, a pad látványtervével, gyártásának főbb paramétereivel és előállításának költségvetésével az info@bevasarloutca.hu e-mail címen keresztül. A pályázatokról zsűri dönt a környezethez való illeszkedés, a tartósság, a költséghatékony megoldás és a megfelelő használhatóság szempontjai alapján.
A pályázatokat szakmai és helyi szakértői zsűri bírálja el, melyben képviseli magát Budapest Főváros Önkormányzata, a Budapest Brand Nonprofit Zrt, XI. kerület Újbuda Önkormányzata, a Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara, a Bartók Boulevard Egyesület és a BUM.
A Bartók Béla úton 2013 szeptemberében indult összefogásban az utca közvetlen környezetének társadalmi téren is aktív magánszemélyei, civil szervezetei, üzleti vállalkozásai, galériái, valamint vendéglátóipari egységei fognak össze annak érdekében, hogy egyfajta megújítást hozzon a Bartók Béla út kulturális és társadalmi életébe és a Főváros egyik kiemelt adottságokkal bíró központi szerepet betöltő főutcájává váljon.
Az összefogást szervező egyesület célja volt, hogy a Bartók Boulevard márkanév alatt integrálja mindazok tevékenységét, akik egy prosperáló és élhető jövőorientált vonzó hellyé kívánják fejleszteni ezt az egykor szebb napokat megélt „szabadtéri plázát”. A törekvés eredményeként a Bartók Béla Boulevard brand megteremtette komplex módon a hely múltbeli és jelenlegi karakterének megfelelő, dinamikus információ- és energiaáramlást, amely támogatja a kreatív gondolatok megszületését, újragondolja a városi köztér 21. századi lehetőségeit.
Ennek keretében az utcában szervezett Eleven Tavasz és Eleven Ősz utcafesztiválok alkalmából már többször tettek kísérletet arra, hogy a köztereken funkcionális alkotásokat, avagy installációkat hozzanak létre. Idén tavasszal például több hétre – és nem csak a rendezvény időszakára – vállalták köztéri funkcionális eszközök utcabútorként való megtartását, így a BBB KultPont és Közösségi tér előtt Oláh Sándor mobil padja közösséget formáló alkotásként teremtett olyan zöld és okos ülőfelületeket, ahol nincs fogyasztási kötelezettség, ahol az idelátogatók és a lakók is megpihenhetnek.
Ezen törekvések támogatója a Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara által létrehozott Bevásárlóutca Menedzsment (BUM Nonprofit Kft.), mely felkarolja, segíti és összefogja az utcákat és az ott működő vállalkozókat, hogy a meglévő értékeket megőrizze, a meglévő közösségeket tovább építse. Ápolja a meglévő értékeket, kulturális és egyéb programok szervezésével bíztatja arra a lakosságot, hogy aktívan vegyen részt a város életében és megismerésében. Összefogja a vállalkozásokat, hogy azok egymást ismerve és segítve működhessenek. Segíti az információátadást, és arra törekszik, hogy a főváros utcáiban egyre kevesebb üresen álló üzlethelyiséggel találkozhassanak az ottélők és a turisták. Népszerűsíti a tematikus utcákat, marketing tevékenységgel, kommunikációval támogatja a lokális kezdeményezéseket és képviseli az utcák véleményét és érdekeit a közéletben. Megtalálja azokat, akik közösen dolgoznak a főváros, a kereskedelem és a turizmus fejlesztéséért, és lehetőséget biztosít az utcákkal közös együttműködésre.
A pályázat itt érhető el: https://bevasarloutca.hu/almodd-meg-a-bartok-bela-boulevard-uj-kozossegi-padjait