Legalábbis Magyarországon biztosan. A Magyar Műszaki és Közlekedési Múzeum kiállításának címe: Bringára váltva. A tárlat több mint száz kerékpár történetén keresztül mutatja be ezt a csodálatos közlekedési eszközt. A Budapest Te+Én podcast műsorvezetői – Veress Dóri és Gellért Gábor – ezúttal dr. Schneller Domonkost, a múzeum igazgatóját faggatta. Domonkos a kerékpárok rajongója és amatőr versenyzője is.

Gőzmozdonyt még nem vezettem soha. Pontosabban egyszer egy keskeny nyomtávú gőzmozdonynál segítettem fűteni a kazánt, de az azért inkább segédmunka. A kerékpár az más. Versenyezni is szoktam. Idén már 6000 km körül bicikliztem. Évente egy 10 ezer km körüli távot letekerek, heti háromszor edzek. Szenvedélyem a kerékpározás.
Akkor nyilván uralni tudtad ezt a kiállítást?
Az ötletgazda én voltam. De a kollégák bevonásával sem volt probléma. Az egyik munkatársam – Hídvégi János – például saját maga fényképek és tervrajzok alapján megépített egy ódon futóbiciklit fából, ahogy Londonban látta egy múzeumban.

Melyik kiállítási tárgy a legnépszerűbb?
Két velocipédet csináltattunk, egy gyerek- és egy felnőttméretűt. Mindkettőre fel lehet ülni – hiszen ne muzeális műtárgyak –, meg lehet őket hajtani. Görgőkre raktuk őket, nem lehet leesni róluk, az esés ugyanis elég fájdalmas lenne, hiszen másfél méter magasságban ül a sofőr.

Podcast – hallgasd meg!
Amit még meg lehet tudni a podcastban:
- Mindent a kiállításról
- Mindent a múzeum egyéb tárlatairól
- A kiállítás programjairól
- A közlekedéskultúráról
- Koppenhága közlekedéskultúrájáról
- A tárlatvezetésekről
- Ki látogathatja meg „Pajtibá” műhelyét?
- Milyen lesz a jövő közlekedési múzeuma?