Olyan Budafoki útra van szükség, ahol működnek az üzletek, a közlekedés kiszámítható és biztonságos, az út egésze pedig méltó párja a Bartók Béla útnak. A mostani teszt, melyet hosszas tervezés és a tervjavaslatok véleményezése előzött meg, az átalakuláshoz vezető út egyik fontos lépése.
A Budafoki út belső szakaszán (a Szent Gellért tér és a Karinthy Frigyes út között) a tesztidőszakban új forgalmi rendet próbálnak ki: a buszközlekedés kivételével megszűnik az átmenőforgalom a városközpont felé.
A teljes útszakaszon 30 km/h-s sebességkorlátozást vezetnek be. A két intézkedés együttesen jelentősen csökkenti a balesetveszélyt, a zajterhelést és a levegőszennyezést.
Előzmények
Már 2017-ben készült egy tanulmány a 11. kerület közlekedésbiztonsági és kerékpárosbarát fejlesztéseiről.
A Budafoki útra vonatkozóan 2018-ban kezdődött meg a tervek készítése, és ekkor készült el a budafokiut.hu, ami a tájékoztatáson túl interaktív lehetőséget is kínált a lakosoknak, hogy részt vegyenek a tervezésben.
Év végén négy kitelepülés és egy online és offline is elérhető kérdőív biztosította, hogy minél többen fogalmazhassák meg javaslataikat a terület forgalmi változásaival kapcsolatban.
A szakmai szempontokat, a forgalmi adatokat és a lakosok javaslatait is figyelembe véve végül három tervváltozatot készítettek a tervezők. Ezekről 2020 tavaszán szavazás indult, amelyen végül 1286 fő vett részt.
A 2020. júliusában kezdődő tesztidőszak során a gyakorlatban is kiderül, hogy a forgalmi rend változása beváltja-e a hozzá fűzött reményeket.
Ha a szakértői mérések és a lakossági visszajelzések megfelelőek, a most ideiglenesen bevezetett forgalmi rend a későbbiekben véglegessé válhat, vagy akár további elemekkel bővülhet.