A BKK igazgatótanácsa elfogadta az EuroVelo 6 nemzetközi kerékpárút részét képező, észak-budai szakasz vonalvezetését, írta meg a Telex, akik Bodor Ádámmal, a BKK aktív és mikromobilitás tanácsadójával és Erdős Zoltánnal a főpolgármesteri hivatal szakértőjével be is járták a teljes vonalat.
A nyáron látványosan forgalmas, de télen is a bringások részéről ezres nagyságrendben használt útvonalra már jócskán ráfért nem csak a felújítás, de a vonalvezetésének is az alapos átgondolása, hiszen nem egy szakaszon az autókkal vagy a gyalogosokkal közös platformon vezetett út sok konfliktus forrása volt.
A BKK igazgatótanácsa által most elfogadott javaslatba egyránt beleépítették a Magyar Kerékpárosklub és a Budapesti Autósok Közösségének javaslatait. Az útvonal sok, jelenleg különböző állapotú szakaszból áll, ami nem is csoda, hiszen a tárgyalt szakasz a főváros szélétől egészen a Lánchídig vezet majd. A jelenleg problémamentes szakaszokat természetesen meghagyják, de a problémás gócpontokra és veszélyes zónákra alternatív, itthon még szokatlan megoldásokat kerestek. A főbb változások között lesz, hogy a belső szakaszon a kerékpáros forgalmat elválasztják a nézelődő, korzózó sétálóktól, fotózó turistáktól, a Lánchíd és Halász utca között az alsó rakpartra vezetik le a bringaforgalmat.
A Hajógyári szigetet is bekapcsolják az útvonalba, a Tímár utcai felüljáró és az óbudai lakótelep helyett a Duna mentén és a szigeten át visz az út (amúgy ez a dél-pesti szakaszon, Csepel esetében is egy nagyon népszerű megoldás). Az Óbudai szigetre vezető K-híd és az Újpesti vasúti híd között a Hamvas Béla sétányon és a volt Óbudai Gázgyár mentén halad majd az út. A szokatlan megoldási tervek között több helyen szerepel egy a rakpart kiszélesítését megoldó fióktöltés kialakítása a Duna fölött, de van, ahol a parkolósáv helyére került a kerékpárút.
Kiemelt kép forrása: I bike Budapest