Edukációs kampány a főváros működéséről „Védjük meg Budapestet!” címmel

Tudta, hogy a Fővárosi Vízművek 5361 km hosszú vízvezetékrendszert üzemeltet, és hogy idén 2,3 milliárd forintos plusz adót kell fizetnie? Ilyen és ehhez hasonlatos példákkal mutatja be a Budapest Brand Nonprofit Zrt. a fővárosi közszolgáltató cégek működését. Ezek a vállalatok és munkatársaik nyújtják azokat az alapszolgáltatásokat, amelyeket ma minden budapesti természetesnek vesz. Mert ezek a közszolgáltatások teszik élhetővé a várost, és adják a hétköznapok biztonságát.

A kampány a vedjukmegbudapestet.hu oldalon követhető, illetve egy köztéri plakátkiállítás is látható a közműcégeket érintő veszélyekről a Városháza parkban.    

A koronavírus járvány, a pandémiát követő gazdasági válság és a kormányzati megszorítások minden budapestit érintenek, mert azoknak a közszolgáltatásoknak a finanszírozását nehezítik, amelyeket az önkormányzatok biztosítanak polgárainak. Egy olyan európai nagyvárosban, mint Budapest magától érthetőnek kell lenni, hogy megbízható a közösségi közlekedés, biztonságos az ivóvízellátás, rendszeres a szemétszállítás, hogy világítanak a köztéri lámpák, hogy karbantartják az utakat és rendezettek a parkok. A minőségi közszolgáltatások minden budapestinek járnak.

Fotó: Járdány Bence

A három romboló hatás, a járvány, a gazdasági válság és a kormányzati megszorítások ugyan mély nyomot hagynak a város költségvetésén, a szolgáltatások minősége ugyanakkor – ha hatalmas erőfeszítés árán is, de a változatlan marad.

Fotó: Főkert