Szolidaritási kampány indult

Szolidaritási kampány indult

2020Solidarity néven indult nemzetközi összefogás július 1-ig a helyi szervezetek és kulturális helyszínek megsegítésére, a Trafó Galéria és a Fiatal Képzőművészek Stúdiója Egyesület közös projektjeként. Az akció egy nemzetközi szolidaritási kampány része, amelyhez világszerte ismert művészek ajánlották fel saját plakátjaikat.

A járványhelyzetben komoly anyagi veszteségek érték a kulturális élet szereplőit a szektor minden területén, amelyre most a Wolfgang Tillmans, Turner-díjas német fotográfus által létrehozott Between Bridges alapítvány is egy szolidaritási akcióval készül reflektálni. A kampány a nehéz helyzetbe került művészek, kulturális helyek, közösségi projektek és kiadványok megmentését tűzte ki célul, és eddig világszerte csatlakoztak hozzá klubok, magazinok, intézmények és művészeti szervezetek.

A szolidaritási akció folyamán neves művészek ajánlják fel plakátjaikat, amelyeknek megvásárlásával bárki tevőlegesen is támogathatja a kulturális szcénát. Magyarországon a plakátok közül 18 vásárolható meg korlátlan számban július 1-jéig, a bevételeket pedig egyrészt a Fiatal Képzőművészek Stúdiója Egyesület fennmaradására, másrészről a Trafó Galéria kiállításaira felkért művészek tiszteletdíjára fogják fordítani. A plakátok között olyan híres alkotók is szerepelnek, mint Marlene Dumas, Jeff Koons, Pierre Huyghe, Andreas Gursky, Wolfgang Tillmans vagy Thomas Ruff.

Az akció célja a konkrét támogatásokon túl az is, hogy felhívják az emberek figyelmét egy sokkal szélesebb körű, globális összefogás szükségességére, amely az összes hazai képzőművészeti szervezetet és intézményt kellene, hogy érintse. Ez a jelenlegi bizonytalan helyzetben még az eddigieknél is fontosabb lenne ahhoz, hogy a kortárs magyar képzőművészek sikeresen a pályán tudjanak maradni.

Információk a plakátokról és a vásárlás menetéről a Trafó oldalán.

A 2020Solidarity kampány Facebook eseménye itt elérhető.

Nyitófotó: Melanie Bonajo

További képek: Wolgang Tillmans, Marlene Dumas