Elfogadta a Kormány a Fővárosi Önkormányzat és a Kormány közös fóruma, a Fővárosi Közfejlesztések Tanácsa (FKT) által összeállított javaslatot.
A Városligetet jelenleg két részre osztja a Kós Károly sétány, a Hősök tere közepe nehezen közelíthető meg, a Városligeten keresztül érkező autóforgalom pedig a város belsőbb részeit terheli.A mostani döntés következményeként elinduló fejlesztések ezeken az állapotokon fognak javítani. A Kós Károly sétány valóban sétány lesz: autóval nem lehet majd behajtani rá. Ennek, valamint az Állatkerti körút erőteljes forgalomcsillapításának köszönhetően feleslegessé válik, hogy autók vegyék körbe a Hősök terét, így azt is megnyitják a gyalogosok előtt.
A Városliget értékes területén szinte teljesen megszűnik a felszíni parkolás, csak az Állatkerti körút egy szakaszán marad meg pár hely. A többi parkoló helyét (darabonként egy kisebb szobányi területet!) átadják más funkcióknak.
Ezzel párhuzamosan a Földalatti végállomásánál új, 1500 férőhelyes P+R parkoló épül, ami elősegíti, hogy az autóval érkezők még a Hungária körúton kívül más közlekedési eszközre váltsanak.
Elindul a tervezése annak a régóta vágyott felüljárónak, ami a Budapestről észak felé induló vasútvonalat keresztező Szegedi úti átjárót váltja ki. Az új felüljáró új villamoskapcsolatot is jelent majd: ezen keresztül a 3-as villamos eléri a 14-es, 12-es vonalakat is.