A szabadság szeretete: a 12 pont újraértelmezve és ukrán művészek illusztrációi – plakátkiállítás

12-12 plakát, amiknek az üzenetei között 174 évnyi távolság húzódik, mégis a világtörténelmi helyzet és a követelések között kísérteties hasonlóságot is érzünk. Két nép küzd bátran a szabadságáért, a békéért egy nagyhatalommal szemben.

1848 március 15-re emlékezve 12 kortárs alkotó gondolta újra vizuálisan a 12 pontot, reflektálnak a mai jelentésükre, a közös emlékezetben betöltött szerepükre és persze a mai napig tartó aktualitásukra is. 

Kivánjuk a sajtó szabadságát, censura eltörlését. // Csocsán Laura
Felelős ministeriumot Buda-Pesten. // Nagy Kriszta Tereskova
Évenkinti országgyülést Pesten. // Kovács Lehel
Törvény előtti egyenlőséget polgári és vallási tekintetben. // Borsos Lőrinc
Nemzeti őrsereg. // Németh Edina 
Közös teherviselés. // drMáriás 
Urbéri viszonyok megszüntetése. // Trojka Színházi Társulás.
Fotó: Bokor Krisztián. A fotográfián szereplő színművészek névsora balról jobbra haladva: Szandtner Anna, Sipos Vera, Andrusko Marcella, Gryllus Dorka, Eke Angéla, Farkas Franciska
Esküdtszék, képviselet egyenlőség alapján. // MISS KK
Nemzeti Bank. // Hitka Viktória. Idézet: Palágyi Lajos: A nincsnek ára.  
A’ katonaság esküdjék meg az alkotmányra, magyar katonáinkat ne vigyék külföldre, a’ külföldieket vigyék el tőlünk. // Fridvalszki Márk
A’ politikai statusfoglyok szabadon bocsáttassanak. // Gerhes Gábor
Unio. // Átló

A park másik felében a szintén 12 plakátból álló Support Ukraine plakátkiállítás kapott helyet. Az ukrán illusztrátorokból álló Pictoric csoport tagjai hazájuk megtámadása után is folytatják munkájukat – beszámolnak a háborús eseményekről, feltűnik Putyin, Neville Longbottom, a bombázott Harkiv, a II. világháború tragédiáinak árnya és a háziállatokkal menekülő civilek tömegei is. A művészek közül van aki külföldön ragadt, mások a fronton vannak, vagy éppen óvóhelyeken dolgoznak, de a hangjukat így is hallatják, hogy üzenetük a művészeten át az egész világhoz eljusson. Az egyik kiállító, Anna Sarvira – ma már tudjuk, a sötét jövőt előrevetítő – illusztrációról a MoMA is írt az oldalán, de még a háború kirobbanása előtt.