Ritkán vezet úgy az ember, hogy kintről ordítva szurkolnak neki!

Ritkán vezet úgy az ember, hogy kintről ordítva szurkolnak neki!

Schneider Krisztina és Bodnár Ákos, a BKV villamosvezetői nyerték az aranyérmet a Frankfurtban megrendezett Európa Bajnokságon. A magyarok felkészültek voltak, jól bírták a többezres tömeg hangos szurkolását, és Brüsszel villamosvezetőit egy hajszállal megelőzve végeztek a dobogó legmagasabb fokán. A 25 éves Bodnár Ákos járt a Budapest Te+Én stúdiójában.

Megismernek az utasok? Sokan gratulálnak?

Inkább Krisztát ismerik fel. Ő sokkal extrovertáltabb személyiség, nagyon impulzív, jó volt vele versenyezni. Én szeretek háttérben maradni. De a kollégák lelkesen gratuláltak, annak örültem.

Villamosvezetőnek készültél?

Dehogy. Sok kisgyerekhez hasonlóan mozdonyvezető akartam lenni, ezért általános iskola után közlekedési szakközépiskolába mentem. Alapismereteket, gazdaságtant, üzemvitelt tanultam. Nem mondom, hogy sok kedvem volt ezekhez. De még két évet ráhúztam és kitanultam a logisztikát és a szállítmányozást. Aztán jött a Covid és ezekre a tudásaimra senkinek sem volt szüksége. Küldözgettem az önéletrajzaimat mindenhova, de még választ sem kaptam senkitől, nemhogy elutasítást. 3-5 év munkatapasztalatot kértek, én meg 5 éve még gyerek voltam. Aztán egy barátom rávett, hogy menjek el vele egy villamosvezetői tanfolyamra. Amíg meglesz az álomállás, addig is csináljunk valamit. 1-2 évig megteszi. 2020-ban vezettem először villamost.

Schneider Krisztina és Bodnár Ákos

Mikor változott meg ez az érzés benned?

Amikor először megindítottam a járművet. De sok idő telt el addig. A tanfolyam elvileg 8-9 hónap lett volna, de a Covid miatt 10 hónap volt. Alapismeretek, szakmai ismereteket, 6 éven keresztül ezt tanultam, nem volt semmi gondom. Aztán jött a KRESZ, megvolt a jogosítványom, nem izgultam. Az első vizsgám akkora fúró lett, hogy csak lestem. Szomorúan elkezdtem tanulni.

Milyen villamost indítottál el először?

Egy Tátrát, 45 tonna a súlya körülbelül. Amikor az ember először beül, és elindítja, akkor érzi meg, hogy ez baromi jó. Menni és irányítani egy ekkora monstrumot.

Mikor kel fel egy reggeles villamosvezető?

Fél háromkor. Meg kell szokni, elsőre ez elég rosszul hangzik.

Másodikra?

Másodikra is. De egy délelőttös elég korán végez, akár már déltájban is. Előtte a nap.

Pszichológushoz kellett menni?

Ki kellett egy tesztet tölteni. Mióta kint vagyok a forgalomban, már értem, hogy miért kellett. Az utasok mellett kell a jó idegrendszer.

Mennyire nehéz ez a szakma?

Meg kell a terhelést szokni. Az első három hónapomban, mikor hazamentem, lefeküdtem és aludtam három órát.

Podcast // Hallgasd meg!

Amit még meg lehet tudni a podcastból:

  • Mi a nehéz a járművezető szakmában?
  • Hogyan választják az EB résztvevőit?
  • Mióta ismeri egymást a győztes páros?
  • Milyen feladatokat kellett megoldani az EB-n?
  • Hogy bírták a sokszor több ezres szurkolótömeget?
  • Mennyire kedvelték a sajtó lelkes érdeklődését?
  • Tudja egy villamosvezető – néhány év szolgálat után – szeretni az embereket?