„Az elmúlt húsz évben sokan megkérdezték, miért nincs egy koncertünk a metróban – most megtörténik”

A Metrofesztiválon nagy sikert aratott, a Nagyvárad téri aluljáróban megtartott NEO koncert előtt két órával készítettünk interjút az együttes alapítójával Milkovics Mátyással és Izsó Bogi énekessel. A Budapest TE meg ÉN podcastben szó esett metrószélről, a Kontroll című film zenéjének készítéséről és arról, hogy miért nem akar feltétlen részt venni a NEO a zenei vérkeringésében.

„Az elmúlt húsz évben sokan megkérdezték, miért nincs egy koncertünk a metróban – most megtörténik”
Fotó: Pátzay Ádám

Miután megbeszéltük vendégeinkkel, milyen érzetek ugranak be nekik, ha a budapesti metró eszükbe jut, és ők a szelet említették, ami az alagútból fémes, a mozgólépcső felől péksütemény illatokat hoz, rátértünk a NEP zenekar egyik legnagyobb sikerprodukciójára, az Antal Nimród rendezte Kontroll című film zenéjére, ami az undergroundból egy csapásra széles körben ismertté tette az együttest 2003-ban.

„A Kontroll előtt mi kisebb közönséghez szóltunk. A film miatt kerestek meg és jutottunk el nagy fesztiválokra Európában. Furcsa is volt elmenni olyan lengyel vagy holland fesztiválra, ahol az emberek úgy ismernek minket, mint a Kontroll film zeneszerzői. Sokat hozott a zenekarnak a film, de nem gondoltam, hogy idén bármiféle megemlékezést fogunk ennek csinálni. Amikor megkerestek a Metrófesztivál szervezői, hogy lépjünk fel az egyik új, átadott megállóban, akkor megörültünk, hogy van egy jó apropó arra, hogy a huszadik évfordulóját megünnepeljük a zenének. A filmben van egy bulijelenet, ami lent zajlik a metróban, az elmúlt húsz évben sokan megkérdezték, miért nincs egy ilyen koncertünk. Most megtörténik.” – mesélte Matyi.

„Az elmúlt húsz évben sokan megkérdezték, miért nincs egy koncertünk a metróban – most megtörténik”
Fotó: Pátzay Ádám

A beszélgetés során olyan kulisszatitkokra is fény derült, mint hogy a Kontroll című szám néhány soros szövegbetétjét maga a rendező mormogta fel egy augusztusi estén 2003-ban.

„Följött Nimród, és mondtuk neki, hogy kellene valami Massive Attack-szerű pár sor a főcímzenébe, ami a végén a stáblista alatt fog futni. Nyomnád? Ő egy amerikai magyar srác, belement, persze. Megfogta a mikrofon és tolta, így született meg a négy sor: I can’t breathe/ The air is getting old/I can’t breathe/ Keeping my control.”

Podcast – hallgass bele!

A beszélgetésből kiderül még:

  • Hogy hangzott Antal Nimród felkérése a filmzene megírására?
  • Hogyan készült a Kontroll zenéje?
  • Izsó Bogi milyen hatással van a zenekarra?
  • Hogyan találkozott a népzene, a népdal világából érkező énekesnő a popzenével?
  • Milyen hasonlóságok vannak az énekes és a zenekar
  • Hogyan készült a zenekar a metróaluljáró koncertre?